Online huidadvies

Wil jij een online huidadvies? De "Skin Coach" geeft jou graag advies.

Vul hier de vragenlijst in

"Wij geven graag een persoonlijk huidadvies"

Want eigenschappen van de huid in combinatie met externe factoren zorgen voor diversiteit. Geen huid is hetzelfde.De huid heeft verschillende zones en iedere zone heeft haar eigen conditie. 

Ook voor jouw huid is er een oplossing!

 

 

Hoe helpt deze vragenlijst jou om het juiste advies te geven?

Door middel van een vragenlijst wordt er onder andere om jouw huidconditie, voedingspatroon en verzorgingsritueel gevraagd. Het is belangrijk om deze lijst zo goed en uitgebreid mogelijk in te vullen, zodat er een goed beeld ontstaat van jouw huid zonder dat een huidspecialist deze ook daadwerkelijk ziet.
Het allerbelangrijkste is dat je specifiek de klachten en wensen omschrijft en een
duidelijke foto van jouw huid en/of huidproblemen mailt.

Klik hier om je foto's te mailen.

 

 

Hoe lang duurt het voordat je je advies krijgt?

Na het invullen van de vragenlijst, wordt een persoonlijk advies van de Skin Coach binnen 48 uur gemaild. De specialiste heeft nu een uitgebreide huidanalyse gemaakt en op basis daarvan een geschikt advies voor je gemaakt. Zo kom je dus makkelijk te weten waar je probleem ligt en hoe je je huidprobleem het beste aanpakt om tot een goed resultaat te komen.

 

 

Voedingstips 

Een goede huidverzorging is één, gevarieerd eten is twee. Het belangrijkste blijft natuurlijk om goed te hydrateren in de vorm van water. Probeer per dag minimaal 2 liter water te drinken om afvalstoffen af te voeren. We weten dat een gevarieerd voedingspatroon ook bijdraagt aan een gezonde huid met een fijne poriëstructuur en mooie glow. Eet minimaal 4 dagen in de week donkere, groene groenten om je collageen een boost te geven. Vermijdt suikers, schrap suikers indien mogelijk. Probeer in plaats van zuivel, de vegan variant. Bijvoorbeeld kokos-, haver-, of rijstemelk. Ook de keuze voor sojaproducten is een alternatief.

Beterft de voeding van binnenuit valt er nog véél meer te vertellen. Daarom wil ik je mijn favoriete boek van Vivian Reijs aanraden!

Wanneer iemand last heeft van acne, heeft dat te maken met verschillende factoren zoals hormonen, werk- en leefomgeving, verzorging van de huid en dus ook het voedingspatroon. Zink, meervoudige onverzadigde vetten en vitamine A verbeteren de acnehuid. Mensen met acne hebben een lager peil van het zinkmineraal. Zink helpt de geïrriteerde huid te kalmeren en bevordert de wondgenezing.

Onverzadigde vetten zijn belangrijk bij het opbouwen van nieuwe cellen en dus belangrijk bij het onderhouden van de huid. Vitamine A helpt de huidcyclus te reguleren waardoor talg makkelijk naar buiten kan en niet vast blijft zitten in de huid.

Zorg ook voor voldoende lichaamsbeweging zodat je ook daarmee afvalstoffen afvoert. Een half uurtje per dag even lekker naar buiten om te wandelen is al goed. Maar pak misschien ook een wat vaker de fiets :)

 

 

Moet ik nog naar de salon, als ik goede thuisverzorging heb?

Onze voorkeur gaat uit naar de combinatie van de juiste thuisverzorging én behandelingen in de salon. Maar wil je binnenkort voor een peeling, microneedling of intensieve reiniging naar de salon, juist dan is het verstandig om voorraf te beginnen met je thuisverzorging. Zo kan jij je huid alvast voorbereiden en zal je huid beter kunnen herstellen na een behandeling. Vergelijk het met de tantarts; elke dag je tanden poetsen voorkomt de meeste gaatjes, maar voor het echte onderhoud ben je toch op de tandarts aangewezen :)

Succes met de vragenlijst!